Barnfotografering på Smögen / Ramsvik

I somras träffade jag Leia tillsammans med hennes mamma för en fotografering. Leias största intresse är hästridning och då speciellt med hästen Emil. Att Emil skulle vara med på fotograferingen bestämdes redan från första stund. Vi träffades i en hage dryga milen från Smögen. Det märktes direkt att Leia hade stenkoll på den lilla hästen. Vilket inte är så konstigt eftersom hon rider honom flera dagar i veckan. Själv har jag inte alls några direkta erfarenheter av att varken fotografera eller rida hästar och såg detta som en utmaning. Jag upptäckte ganska så snart att det skulle bli svårare att fånga Emil på bild än vad jag först hade trott. Eftersom han normalt går i en hage med ganska lite gräs var ju denna hage som himmelriket för honom och gräset var rena lyxmaten för denna lilla häst. Så självklart så ville han helst äta på varenda bild. Men tack vare Leia´s stadiga hand på grenslet så fick vi i allafall lite fina bilder.

Vill du boka en barnfotografering på smögen eller med dess omnejd så hör gärna av dig på info@annemajsporrong.com eller besök min hemsida www.annemajsporrong.com